Confessions of a shopaholic by Sophie Kinsella

Novel Diary of a Wimpy Kid the last straw baru je habis dibaca. Novel yang dah lama beli tapi baru  habis baca. Bila sibuk memang tak ada mas nak membaca. Sesekali kita ambil masa sekejap membaca novel. 

Diary of Wimpy Kid

Novel yang santai tentang kehidupan Greg Heffley, seorang budak yang selalu kene buli dengan abang nye Rodrick. Manny, adik Greg yang selalu menjengkelkan Grey dengan sikap manja tu. Dulu masa grey masih kecil, semua tak boleh. Tapi manny semua pun boleh. 

Hidup dengan keluarga yang penuh dengan undang-undang membuatkan Grey sentiasa mencari idea untuk buat sesuatu yang lebih baik untuk kebaikan dirinya tapi selalunya memakan diri sendiri.

Di sekolah dia bersahabat baik dengan Rowley yang agak childish dan dia selalu mempergunakan Rowley untuk kepentingan diri sendiri. Greg jugak meminati seorang gadis bernama Holly tapi sampai ke sudah berbagai plan di buat untuk dapatkan Holly masih tak berjaya. Sampailah ada seorang gadis bernama Trista berpindah ke perumahan Greg. 

Ape yang terjadi lepas tu? Haruslah membeli ye. I loves the last paragraph
"And I know it's really corny to finish with a happy ending, but it looks like I'm out of paper anyway, so I guess this THE END"
Sekarang masa untuk 'Confession o a shopaholic' pulak.

Confessions of a shopaholic by Sophie Kinsella

Sesuai lah untuk mereka yang shopaholic dalam menguruskan kewangan. Masa untuk topup otak dengan bahan bacaan pulak. Akhirnya dapat jugak novel Sophie Kinsella ni. Hari tu mase pegi Big Bad Wolf (BBW) ada ternampak. 

Tapi tak beli sebab rasa macam tak best je. Then ada pulak cakap Novel dari Sophie Kinsella ni best.

So, ade lanjutan BBW kat South City Plaza until 28Nov rasanya. Mr A dapat belikan saya Novel Sophie ni. Thanks Mr A! Next time buy me more ok ! Mr A dah mula buat mini library kat rumah dia. 

Mr. A dah habis bace novel twilight tu. Lepasni giliran saya pulak ye! Excited tengok twilight breaking dawn malam semalam. Tunggu saya review nanti okay.
notapink : masih lagi keletihan pergi kenduri semalam tak sempat berblogwaking. Mengantok lain macam! Penat berjalan agaknya.

2 comments:

  1. terpengaruh dgn kata2 cik tikah ke fiza? hahaha... best kan buku SK :)

    ReplyDelete
  2. klau x silap novel ni pnah kuar tV versi movie kn, huh...

    ReplyDelete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.